keskiviikko 1. tammikuuta 2014

Bring the past only if you're going to build from it


Sinne meni vuosi 2013. Vuoteen mahtui todella paljon ikäviä asioita, mutta myös paljon hyvää. 

En itse tehnyt yhtäkään uudenvuodenlupausta, mutta uudenvuodentavoitteita/-suunnitelmia kyllä tein. Tietenkin kaikki perinteiset "lupaan panostaa opiskeluun paremmin" - tavoitteet.

Kuva 5283

Aion panostaa töihin vielä enemmän. Nyt mulla on oma auto ja vakuutukset, enkä voi sietää ihmisiä, jotka elävät kuin loiset vanhempien rahoilla ja samalla shoppailevat omat tilinsä miinuksille.

Kuva 5278

Aion hommata tatuoinnin, jonka lupasin itselleni, koska selvisin autokoulusta jne. ahdistuksesta huolimatta. Viimeistään kesällä mustetta ihoon.

Kuva 5282

Aion tehdä kaikkeni ahdistusta vastaan. Oon muuten niin positiivinen ja pienistä iloitseva, etten todellakaan anna ahdistuksen pilata mun elämää.

Kuva 5303

Yritän kehittyä kuvaajana, ja kesällä aion käydä reissaamassa ainakin muutamissa paikoissa täällä Suomessa, ihan vaan kuvaamista varten.

Kuva 5300

Yritän vähentää herkuttelua. En todellakaan aloita mitään karkkilakkoa, koska jotain hyvää elämässä pitää olla! Yritän kuitenkin saada kuntoilun ja syömisen enemmän tasapainoon keskenään.

Kuva 5281

Yritän olla oma itseni enemmän. En halua enää mielistellä muita, esittää iloista ihmisten seurassa, joiden seura ei miellytä jne.

Kuva 5279

Yritän kerätä paljon lisää muumimukeja!

Kuva 5309

Aion pitää kiinni tärkeistä ihmisistä ja unohtaa täysin ihmiset, jotka aiheuttavat vain mielipahaa.

Kuva 5280

Yritän välttää heräteostoksia ja muutenkin turhaa shoppailua; mulla on ihan tarpeeksi vaatteita!

Kuva 5299

Yritän tutustua uusiin ihmisiin ja syventää suhteita mukaviin ihmisiin, sosiaalisten tilanteiden pelosta huolimatta.

Kuva 5308

Mitä uudenvuodenlupauksia/-tavoitteita te teitte?

Kuva 5302

2 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Moi!
"Nyt mulla on oma auto ja vakuutukset, enkä voi sietää ihmisiä, jotka elävät kuin loiset vanhempien rahoilla ja samalla shoppailevat omat tilinsä miinuksille." <- ymmärrän (ehkä) pointtisi, mutta haluan silti kertoa mun oman näkemyksen asiasta! Asun omassa asunnossani, perhe on kuitenkin samassa kaupungissa. Minun vuokrani on 550-,(+plus vesi 18-, + ruoat), ja kela antaa mulle 30-,/kk. Käyn töissä, mutta en saa niin hyvää palkkaa että saisin ihan koko hommaa itse maksettua. Täytin viime vuonna 18, hommasin ajokortin, koska oikeasti tarvitsen sitä työni ja harrastuksieni puolesta. Olin säästänyt siihen jonkinverran, ja kävin töissä joka päivä koulupäivän jälkeen, aikaa ei jäänyt millekkään muulle ja olin ihan poikki. Vanhenpani joutuivat siis osan siitä maksamaan. Äiti ja isä käyvät kummatkin töissä, ja meillä on kaksi autoa (jotka on tietenkin vanhempien nimissä). En tarvitse säännöllisesti omaa autoa, joten en ole sitä vielä hommannut - käytän siis vanhempieni autoa. Maksan bensat itse. Ja ainakin mun näkökulmasta lapset jotka ajaa vanhempiensa autoilla, yleensä maksaa myös polttoaineen itse, mitä pahaa siinä on? Varsinkaan jos ei vielä tarvitse autoa 24/7? Minuakin ärsyttää nuoret jotka nimenomaan shoppailevat omat tilinsä miinukselle ja vinkuvat sitten vanhemmilta lisää rahaa. Mutta hei, tykkään sun blogista muuten! Tuo vaan jotenkin tuntu hirveän pahalta lukea, koska itse kuitenkin olen töitä tehnyt sen eteen.

Sanna kirjoitti...

Anonyymi

Tarkoitin lähinnä tosiaankin näitä ihmisiä, jotka olettavat vanhempiensa maksavan kaiken ja samalla itse pistävät rahat haisemaan, niin kuin sanoinkin. Ja yleensä, mitä luen/kuulen, niin nuoret vaan ajelee, eivätkä osallistu kustannuksiin. Sun tilanteen ymmärrän, ja sähän tienaat parhaasi mukaan. :)