perjantai 4. heinäkuuta 2014

Muumifriikki

Ainahan mä oon muumeja rakastanut. Pienenä se oli muumien katsomista tv:stä aina lauantaiaamuisin ja tietenkin vhs-kaseteilta ja kyllähän mulla oli muumitalo ja -laiva!
Nykyään katselen toki edelleen ahkerasti muumeja, mutta leikit on vaihtuneet rahaa vieväksi kaikenmaailman muumijuttujen hamstraamiseksi. Tärkeinpänä tietenkin muumimukit, jotka vielä tällä hetkellä ovat lasikaapissa. Säästän niitä omaan asuntoon, heh. Myös kaikki vaaleanpunaiset muumipyyhkeet, kassit ja purkit ovat löytäneet tiensä mun hämyiseen luolaan.


Monet kerää juuri mukeja sen takia, että joskus niistä saa hyvät rahat takaisin ja niitä vaalitaan säilyttäen lukollisissa kaapeissa, ei ei ei. Mä en halua vaan kerätä koristeiksi, vaan myös käyttää. Mun tarkoitus ei todellakaan ole ostaa jokaista vastaan ilmaantuvaa mukia. Ostan kaikki söpöt! Esimerkiksi mörkömukia en edes uskaltaisi ostaa. Haluaisin myös ostaa kaikki dvd:t, sillä eihän sitä tiedä, milloin kaikki jaksot katoaa taas youtubesta.


Mulla tää keräily ei oo niin hullua kuin joillain, jotka käyttävät tuhansia euroja saadakseen jonkun muumihärpäkkeen. Esimerkiksi Toven juhlamuki on todella ihana, mutta mun mielestä ne rillit ei sovi siihen mitenkään, ja siksi en ressaakaan monien muiden tavoin, että milloin sellainen muki tulisi vastaan. Tällä hetkellä tämä kannu on seuraava ns. kalliimpi hankinta. Tuo tulee kaupoissa usein vastaan, mutta ei tällä opiskelijabudjetilla noin vaan kaikkea osteta.


Mikä muumissa on niin kiehtovaa? Oon oikeasti miettinyt tätä itsekin. En sillälailla, ettenkö itse tietäisi, mutta miten kaikki ei voi rakastaa muumeja?? Muumeista tulee hyvä mieli, opettavaisia tarinoita ja voi hetkeksi unohtaa ahdistavan todellisuuden. Tilanne on täysin sama kuin Hello Kitty -rakkauden kanssa, sille ei oikeasti voi mitään! Toisaalta vaikka rahaa meneekin mukavasti näihin rakkauksiin, niin oonpahan viimeikin löytänyt, toivonmukaan, pitkän intohimoisen keräilyharrastuksen!


En omista kuvia!

Ei kommentteja: